Faktoring

Jedná se o produkt/službu, která zajišťuje klientům financování krátkodobých pohledávek. Klientem je zpravidla dodavatel zboží či služeb, který převádí na faktoringovou společnost faktury za své vzniklé pohledávky. Faktoringovou společností je nejčastěji banka, která se tak vůči klientovi stává věřitelem.

Faktoringová společnost přebírá riziko toho, že kupující bude schopen za pohledávku zaplatit. V praxi funguje faktoring tak, že klientovi je vyplaceno např. 90 % hodnoty dané faktury, zbývajících 10 % pak zůstává faktoringové společnosti.

Výhodou faktoringu je především to, že klient nemusí čekat na zaplacení od odběratele a zároveň se nemusí starat o pohledávky. Mezi nevýhody faktoringu může patřit fakt, že se jedná o zpoplatněnou službu, avšak je třeba brát v potaz, že jeho cena je často srovnatelná či nižší, než jiné formy firemního financování.

Už odcházíte?

Nenechte si ujít jedinečné investiční příležitosti! Zanechte nám svůj telefon a my se vám nezávazně ozveme.

    Odesláním souhlasíte se Zásadami zpracování osobních údajů